סריקה דיגיטלית דנטלית

מידע למטופל

סריקה דיגיטלית דנטלית

סריקה דיגיטלית היא העתקה ממוחשבת תלת מימדית של נתוני השיניים והחניכיים. היא מחליפה את לקיחת מטבעי הלימוד באמצעות חומר מידה (דמוי פלסטלינה) ויציקת גבס שהיו נהוגים בעבר. הסריקה הדיגיטלית של נתוני השיניים והפה מתבצעת באמצעות פיתוח טכנולוגי של סורק פה תלת מימדי הכולל מצלמה. המצלמה עוברת על פני משטחי השיניים והחניכיים ומעתיקה למסך הסורק בטכנולוגיה מתקדמת וייחודית את הנתונים. משך הסריקה אורך מספר דקות בודדות. הסריקה איננה קשורה בקרינת רנטגן או בסיכון כלשהו למטופל ואיננה כרוכה בכאב.
מיד בסיום הסריקה ניתן להפיק באמצעות הסורק סימולציה ממוחשבת מיידית של התוצאה הסופית של סידור השיניים Outcome simulator.

המטרה של ההדמיה הזו היא לתת למטופל מושג ראשוני כלשהו על מהות התהליך והתוצאה האפשרית בקירוב. כמובן שזוהי סימולציה ראשונית ובלתי מדויקת אשר מבוצעת על ידי אינטראקציה של נתונים באמצעות המחשב, לפני קבלת הצילומים  וללא התיחסות לממצאי בדיקת הרופא, אבחנתו ותיכנון הטיפול שלו. לעתים  ההדמיה הראשונית הזו רחוקה מתוצאות הטיפול הממשיות הצפויות. הסריקה נשלחת בליווי טופס הבדיקה הממוחשב של הרופא וערכת הצילומים שבוצעו במכון הצילום לחברת Invisalign®, לצורך הכנת תוכנית טיפול מותאמת אישית עבור כל מטופל בהתאם להנחיות הרופא. על בסיס הסריקה מופק סרטון ההדמיה של תוכנית הטיפול בו מופרדות השיניים ומודגמת תזוזת כל שן ושן לאורך ההתקדמות בסדרת הפלטות (קשתיות) לאורך ציר הזמן של הטיפול.

לעיתים  מתבצעות סריקות נוספות במהלך הטיפול  לצורך הערכת התקדמות הטיפול Progress assessment . מטרתן להשוות בין המצב המתקבל בפועל בפה המטופל בשלב נתון, לבין המצב הצפוי על פי הסימולציה הממוחשבת של התוכנית. סריקה נוספת מתבצעת לעתים גם על מנת להפיק סדרת פלטות חדשה לאחר שהקודמת הסתיימה או לצורך שיפור מהלך הטיפול additional aligners.

ליצירת קשר או לתיאום תור בקליניקה

דילוג לתוכן